архив
 arhive
 | 
 | 
за нас
about us
 | 
 | 
за контакт
contact
 | 
 | 
литарт
litart
 | 
 | 
ателие
atelier
 | 
 | 
фотоателие
fotoatelier
|
|   
търсене
АРТ стр.43, бр.1, година XX, 2013г.
Парижките списания за Йерванд Кочар


   "...Творчеството на Йерванд Кочар първо изненадва и учудва, после интригува. Това трябва да се проучи задълбочено - търсенията на един артист с вътрешна убеденост, който се стреми да изобрази с четка онова, до което мисълта достига абстрактно..."
Реймон Селинг,
Жюл дьо Сент-Илер,
"Revue du Vrai et du Beau",
10 април 1924 г., Париж


   "Кочар може да рисува като другите и дори по-добре от тях, придържайки се към най-известните утвърдени канони на академичната живопис, но той вече е преодолял този етап на предметното възприятие. Освободил се е от всеобщите канони и извън обичайната формула създава картини, в които реалните форми на природата се съчетават с нови концепции и нестандартни пропорции. Трябва да си смел, за да поемеш риска да бъдеш изолиран и неразбран, при положение че е по-лесно да се придържаш към старите форми и общопризнати способи..."
Клеман Моро,
"La Revue Moderne",
30.06. 1926


   "Живописта на Йерванд Кочар е авангардистка, една от най-смелите, безспорно революционна, със стремеж за открития. Едновременно с това тя е внушителна, реалистична, корава живопис, която ще накара снобите да вият, но ще породи задоволство, възхищение при онези, които чувстват прелестта на новаторството..."
Пиер Моле
"Les Artistes d’Aujourd’hui",
15.12.1926


   "Последните търсения на Кочар са насочени към откриването на обект, който външно го сближава със сюрреализма. Но неговото вдъхновение не извира от подсъзнанието му, а точно обратното - в ежедневната действителност той открива елементи, които съчетава чрез много елегантни средства на живописта".
Морис Рейнал
"INTRANSIGEANT",
1.02.1934
горе